Opakowania - przegląd 

 

1. Kartony klapowe, display, SRP
Obecnie sieci, dyskonty, a także handel tradycyjny coraz więcej uwagi zwracają na opakowania zbiorcze – typu kartony, tace, display-e. Towar coraz częściej pojawia się na półce w opakowaniu zbiorczym i musi ono przyciągać wzrok klienta, równie dobrze jak opakowanie jednostkowe znajdujące się wewnątrz. Wymagania sieci nie ograniczają się już do ładnego kartonu z tektury zewnętrznie bielonej, zadrukowanego jednym kolorem. Teraz te wymagania są znacznie wyższe i my jesteśmy w stanie wskazać klientowi, co zrobić, aby je spełnić nie ponosząc zbyt wysokich kosztów.
2.Etykiety
Na rynku funkcjonuje kilkanaście surowców do produkcji etykiet. W połączeniu z możliwością aplikowania na nich różnych rodzajów kleju oraz kilkoma wariantami podkładu dedykowanymi pod różne etykieciarki, daje to sporą ilość kombinacji. Wybór odpowiedniego materiału pomoże zagwarantować Państwu wydajną i bezproblemową aplikację na linii.
3. Butelki
Polietylen (PE), polipropylen (PP) czy PET to jedne z najpopularniejszych tworzyw sztucznych używanych do wyrobu butelek tworzywowych. Każde z nich ma swoje ograniczenia technologiczne    i odmiennie zachowuje się na liniach konfekcjonujących. Każde z nich wymaga różne butelki plastikoweindywidualnego podejścia. To, co będzie dobre dla butelki pod produkty np. chemii gospodarczej, niekoniecznie musi sprawdzić się przy kosmetykach.
4.Nakrętki
Podobnie jak przy butelkach, dobór odpowiedniego materiału nakrętki, pozwoli uniknąć problemów w trakcie konfekcjonowania opakowań na linii produkcyjnej. Ważne jest również spasowanie uszczelnień w celu uniknięcia nieszczelności i wycieków.
5.Opakowania miękkie: torebki, saszetki
Niekiedy pozwalają obniżyć koszt produktu poprzez zastosowanie materiałów giętkich o niższej gramaturze niż układ butelki z nakrętką i etykietą. W zależności od rodzaju pakowanego produktu, budowa torebki lub saszetki musi tworzyć barierę uniemożliwiającą przenikanie do wnętrza opakowania lub na jego zewnątrz różnych czynników (tlen, aromaty). Również duży wpływ na postrzeganie produktu przez klienta ma jego ergonomia. Im łatwiej np. go otworzyć, a potem zamknąć do ponownego użytku, im łatwiej aplikować lub skonsumować, tym chętniej klient go zakupi. To tylko kilka kwestii spośród wielu, jakie wpływają na postrzeganie produktu na półce.
6. Opakowania termoformowalne: wypraski, blistry, display box-y
Obecnie szeroko stosowane między innymi w przemyśle elektronicznym. Dobrze zabezpieczają produkt przed uszkodzeniem i estetycznnie eksponują go na półce. różne blistryW przemyśle spożywczym w połączeniu z laminatami folii miękkich tworzą systemy typu open/close, pozwalające na wydłużenie terminu przydatności produktów po ich otwarciu. Stosowana jest tu szeroka gama laminatów o różnych stopniach barierowości w zależności od właściwości pakowanych produktów.
7. Produkty foliowane w zgrzewkach
Jaką folię zastosować, do jakiego typu wyrobów? Chcecie Państwo np. przygotować miksy w skład, których będą wchodziły produkty o różnych kształtach. Jak je połączyć w całość? Czy zastosować folie termokurczliwe, owijki z PET, a może bardziej estetycznym rozwiązaniem będzie kasetka tworzywowa ? Pomożemy Państwu w wyborze.
8. Paletyzacja wyrobu
Bardzo ważnym elementem jest optymalna paletyzacja. Wiele zależy od tego jak wyrób przygotowany zostanie do transportu. Odpowiednie ustawienie opakowań na palecie i jej ofoliowanie umożliwi Państwu uniknięcia kosztów przepakowywania uszkodzonego towaru lub zwrotów od klientów. Ponadto warto zwrócić uwagę na ilość opakowań jednostkowych w kartonie. To czy klient zakupi od Państwa opakowania zbiorcze z sześcioma czy dziesięcioma opakowaniami jednostkowymi w środku, może wpłynąć na Wasz bezpośredni zysk.
9. Kalkulacja opłacalności. Jak powinien wyglądać Twój produkt i ile to będzie kosztowało?
Każdy element naszego opakowania kosztuje. Patrząc z punktu widzenia opakowania jednostkowego nie są to duże koszty, lecz jeśli przyjmiemy, że takich opakowań chcemy wyprodukować kilkadziesiąt lub kilkaset tysięcy, to każde nawet groszowe obniżenie kosztu, będzie działało na naszą korzyść i przyniesie nam realne oszczędności. Projekty oszczędnościowe polegające na obniżaniu gramatur opakowań, to jeden z trendów w obecnych czasach kryzysu. Niestety taka forma oszczędności często kończy się problemami ze stabilnością ładunku w trakcie transportu, zniszczeniem części produktów lub problemami w trakcie konfekcjonowania na liniach produkcyjnych. Oprócz obniżenia gramatury jest kilka innych sposobów na poprawienie opłacalności produkcji i my możemy je Państwu wskazać.